VFXcz 2015: Ohlédnutí

1 year ago by in O VFXcz Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

VFXcz slaví v těchto dnech své druhé narozeniny. A já bych chtěl vám všem, drahým čtenářům, poděkovat za vaši přízeň, za kvanta liků a komentářů a za to, že se na tenhle můj web pravidelně vracíte.

Je to až k neuvěření, že od chvíle, co jsem se poprvé rozhodl, že sepíšu pár poznatků o trikové tvorbě, uplynulo už čtyřiadvacet měsíců. Uběhlo to jako voda a z blogu se stal web, z pár čtenářů se stalo tisícové publikum. Musím říct, že i díky této pozornosti, kterou VFXcz věnujete, je radost psát každý článek, každý post na Facebook a tweet na Twitteru (za což bych rád poděkoval Dominiku Klesalovi, který se o twitterové zpravodajství neúnavně stará).


 

RMagazine Mockupok 2015 byl pro VFXcz obdobím velkých změn a novinek. Hned na jeho sklonku se celá stránka se všemi příspěvky přesunula z adresy http://vfxcz.tumblr.com/na poněkud oficiálnější http://vizualniefekty.cz/. Z toho plynul změněný vzhled, který sice zpočátku trpěl svými neduhy (špatně zobrazované fonty, pomalé nahrávání atd), ty se ale postupně podařilo vychytat. Krátce na to přišla další velká událost – VFXcz free ebook o tom, Jak začít s vizuálními efekty, který si dodnes stáhlo již přes 1000 lidí a mnohým začátečníkům prý přišel nesmírně vhod. Jedna z novinek, kterou jsem během uplynulého roku zavedl na webu, je i rubrika Historie VFX, s níž jsem chtěl trochu pozvednou povědomí o slavné minulosti tohohle odvětví. Jak jste s jejím fungováním spokojeni mi určitě neváhejte sdělit v novoroční anketě

vladoBanner3Kromě toho se na VFXcz začaly objevovat příspěvky i od jiných tvůrců než ode mě samého. Kate Gabriel přispěla upoutávkou na akci Splash (kterou jsme si myslím všichni dosyta užili a jsem rád, že jsem tam mnohé z vás potkal osobně) a především Vladimir Valovič spustil svoji sérii rozhovorů VFX priemysel v praxi (která bude určitě ještě pokračovat). Kromě toho vás pak dle ohlasů nesmírně zaujaly mé poznatky v článcích z rubriky Jak pracovat digitálně a nepřijít o zdraví. No a konečně se zmíním o prvním audiointerview, pro které jsem si sedl s legendou českých triků Borisem Masníkem a hodinu jsme si povídali o všem možném, od historie českých SFX a VFX až po tipy pro začínající tvůrce. Další takové kousky budou určitě následovat, jakmile jen bude trochu času a příležitost…

boris_origBěhem těchhle uplynulých 12 měsíců jsem se pokoušel věnovat VFXcz svoji maximální pozornost a úsilí. Bohužel, několikrát jsem nesplnil svůj slib, že budu každou neděli přispívat novým článkem. Ještě mnohem větší kaňka na duši tohohle webu je nicméně VFX fórum. To jsem nadšeně spustil na začátku roku a pokusil se ho aktivně propagovat, spravovat a odpovídat každému, kdo napsal příspěvek. Bohužel, brzy se současné spravování webu, Facebook účtu, Twitter účtu a fóra ukázalo být nad mé síly. Twitter jsem postupně přenechal jiným a fórum přestal spravovat úplně (čímž se omlouvám za svoji tamější neaktivitu). Tímto tedy vyzývám: je-li zde někdo, kdo by se administrace fóra rád ujal, neváhejte mi napsat

 

maxresdefaultVy, kdo mě trochu znáte, možná víte, že jsem před rokem a půl nastoupil do herní společnosti Warhorse Studios, která už několik let vyvíjí očekávanou hru Kingdom Come: Deliverance. Nebo spíš – neúnavně ten obrovský balvan plný problémů, komplikací, obrovských očekávání a neuvěřitelných nároků na všechny zúčastněné tlačí do finále, které se nezadržitelně blíží. Vstoupil jsem tenkrát do studia, které mi dalo do rukou obrovské možnosti ale zároveň obrovskou zodpovědnost, takovou, jakou jsem nikdy dříve ve své kariéře nezakusil. Je to neuvěřitelná práce, takový ten typ, kdy občas jen tak zoufalí sedíte v koutě, netušíte jak dál… a přesto jste nadšení a plně si uvědomujete, že si právě plníte svůj sen.

Ať tak nebo tak, když se vše vydaří, koncem roku 2016 bude hra na pultech obchodů. Co to znamená? Především to, že další měsíce pro mě osobně budou nesmírně náročné, plné přesčasů a víkendovek. Pokud v té době bude vycházet méně článků, méně novinek na Facebooku a bude-li se zdát, že VFXcz upadá, rád bych vás poprosil, abyste to se mnou vydrželi alespoň do druhé poloviny roku. Věte totiž, že jakmile projekt Kingdom Come skončí, mám s tímhle VFX webem velké plány. A vydaní nové knihy (s trochou štěstí už tištěné) bude jen začátek.

200Ano, 2016 bude skutečně velký rok. A já bych vám nyní všem rád popřál, ať si skvěle užijete Silvestr a vstoupíte do toho dalšího s odhodláním vytvořit něco úžasného. Tenhle web se vám v tom bude nadále pokoušet pomáhat.

A rozhodně nezapomeňte hlasovat v tradiční anketě 🙂 Těším se na vaše odpovědi!

Podobné články

Freelance filmař, trikař a grafik. Cinematic Designer ve Warhorse Studios. Redaktor časopisu Pixel a tvůrce VFXcz.

  • Mikoláš Fišer

    Ani jsem nevěděl, že pracuješ u Warhorse. Nechtěl by jsi o tom někdy napsat článek? Jak probíhá workflow v takovém studiu, kdo komu velí na papíře a jak je tomu v praxi?
    Jinak děkuji moc za skvělé články a kvalitní web. Rozhodně mě celý rok motivoval!

    • Zdravím, děkuji 🙂 Takový článek určitě časem vznikne 🙂