Vítám vás na VFXcz! Mé jméno je Martin Klekner a jsem tvůrce filmových triků (krom jiného).

Jelikož jste zavítali na tenhle web, pravděpodobně jsme si v lecčem podobní.

Také vy asi milujete skvělé filmy, vizuální hody a dobrodružné výjevy, ze kterých vám padne čelist k zemi a z oka ukápne slza. Také se možná dojímáte u toho, když Gandalf vyjede s armádou rohanských jezdců na skálu nad Helmovým žlebem či když se brachiosarus v Jurském parku porvé vztyčí ve vší své obrovitosti.

Nejspíš tedy také milujete vizuální efekty.

Přesně si pamatuji, kdy mě poprvé uchvátily triky Pána Prstenů. Kdy jsem poprvé ozkoušel trikový program a vytvořil v něm světelný meč. Kdy jsem poprvé objevil internetové tutoriály a po dlouhé měsíce se nehnul od počítače s palčivou touhou naučit se všechno.

Nejlépe si pak pamatuji moment, kdy jsem si uvědomil, co všechno nám vizuální efekty umožňují vytvořit. A že je toho dnes schopen kdokoliv.

Když jsem začínal pracovat v tomhle úžasném průmyslu, měl jsem obrovské množství otázek.

Tenkrát jsem na ty otázky neměl uspokojivé odpovědi. A tak jsem šel a zkoušel – tu concept art, tu tvorbu videí, tu compositing, 3D grafiku či animaci. A celou dobu mě frustrovalo, jak málo lidí okolo mě něco o efektech ví, jak málo jich je schopných poradit.

Postupem času jsem ale nalezl své odpovědi. A zároveň jsem si uvědomil, že bych své poznatky měl předat dál. Aby už nikdo další, kdo v našich malých zemičkách chce začít s tou okouzlující vědou filmové magie, nemusí tápat v neznámu.

Protože i tady u nás jsme schopni vytvořit divy – a s tímhle webem vám v tom hodlám pomoct.


Nevíte, kde začít? Stáhněte si Free Ebook Jak začít s vizuálními efekty

Magazine Mockup


 


Čtenářsky nejoblíbenější články


 Kdo že jsem?

Rád se nazývám VFX a cinematic tvůrcem, protože nadevše miluji dvě věci – velkolepá audiovizuální díla (s dobrým příběhem) podpořená ohromujícími triky. To byl vždycky můj cíl a směr, jímž se chci ubírat. Tahle touha mě už provedla skrz různé více či méně úspěšné zážitky. Od tvorby Star Wars fanfilmů po vytváření filmových applikací pro iPhone. Od psaní povídek po přispívání do časopisu Pixel. Od práce compositora v Universal Production Partners, přes freelance kariéru až po roli cinematic designera ve Warhorse Studios na ojedinělém českém herním projektu Kingdom Come: Deliverance.

Jaký je můj cíl? To je jednoduché. Stvořit audiovizuální dílo, které se do srdcí diváků po celém světě zaryje stejným způsobem jako trilogie The Lord of the Rings od Petera Jacksona. Ano. Mám co dělat… Ale já vždycky radši preferoval velké cíle 🙂

Pokud se mě chcete na cokoliv zeptat, koukněte na můj web, piště na martin.klekner@gmail.com nebo mě najděte na Facebooku nebo Twitteru.