Čtěte díl první.
Studio Rodeo bylo založeno Sébastienem Moreauem (původem compositor) v roce 2006 v Montrealu, přičemž prvotním cílem bylo poskytnout co nejkvalitnější služby pro filmaře. Relativně brzo se tak dostali k filmům jako The Golden Compass, Terminator Salvation či Rango. Zdaleka nejvíc však o Rodeo bylo slyšet ve spojitosti se seriálem Game of Thrones, k němuž se dostali v roce 2014 a zhotovili pro něj jedny z nezapomenutelných scén, např. bitvu o Meereen, námořní bitvu v Narrow Sea či monumentální rozpad Zdi z finále sedmé série.
Společnost nabízí kompletní služby, od previzu, tvorby konceptů, přes trikové záběry a tvorbu CG prostředí všeho druhu, v Rodeo se najde místo i pro motion designery a tvůrce pracující se stereoskopií. Zaměřují se nejen na velké VFX filmy (nedávno např. Blade Runner 2049, SW: The Last Jedi, Fantastic Beasts 2 atd.) ale i na reklamu a seriály. Na jejich webu přitom pořád nabírají, takže se kdykoliv můžete podívat, zda vás v Quebecu, Montrealu či Mnichově nebudou chtít.
Další studio, které si udělalo jméno na Game of Thrones, především proto, že byli jedněmi z prvních, kdo pro seriál vytvářel draky (a dostali za ně několik cen Emmy a VES). Jejich začátky však leží v reklamní produkci pro automobilky. Firma založená v roce 2001 Thilem Kutherem (původem programátor a 3D designer) v německém Pfungstadtu pravidelně spolupracovala s klienty jako Porsche a Bertelsmann, pro které dělali 3D animace. O pár let později si nicméně vyzkoušeli své první triky pro filmy a tato zkušenost nastartovala raketový růst firmy.
Od té doby Pixomondo neuvěřitelně expandovalo, dohromady dnes sdružuje přes 400 lidí v 7 pobočkách po celém světě – od Frankfurtu, přes LA a Stuttgart až po Vancouver a Shanghai. Jejich neúnavná práce na velkofilmech jim vynesla zaslouženou odměnu v roce 2011; za triky pro film Hugo totiž vyhráli Oscara. Stejně jako Rodeo, i Pixomondo je dnes všestranná společnost hledající talenty ze všech oblastí VFX tvorby.
Společnost Luma Pictures vznikla rovněž krátce po přelomu tisíciletí, konkrétně v roce 2002, kdy ji založila dvojka spolupracovníků Payam Shohadai (supervizor) a Jonathan Beutel (scenárista a producent). Hned na začátku se přitom prosadili jako experti přes tvorbu CG environmentů a digitálních stvoření, aspekty, které natrénovali například na sérii Underworld. Možná i proto pak získali úžasnou příležitost: začali totiž spolupracovat na filmech od Marvelu. Od roku 2011 (Thor) se tak účastnili snad všech jejich produkcí.
Milujete-li tedy superhrdinskou tématiku, rozhodně doporučuji zavítat na jejich web, který (kromě množství behind the scenes materiálu) nabízí dlouhý seznam pracovních nabídek. Pobočky Luma najdete v Melbourne a Los Angeles.
Studio Rise pro vás může být výhodné, protože je blízko; jeho hlavní základna je v Berlíně. Zde bylo v roce 2007 založeno hned čtveřicí tvůrců: Svenem Pannickem (původně animátor,producent), Robertem Pinnowem (původně 3D tvůrce, IT), Markusem Degenem (designer, supervizor) a Florianem Gellingerem (původně compositor). Dnes se jedná o jedno z největších VFX studií ve střední Evropě, které kromě několika desítek stálých zaměstnanců najímá i freelance tvůrce.
Jejich stálými zákazníky jsou Europacorp, Netflix (dělali např. triky pro seriál Dark), známí režiséři i televizní produkce, kromě toho si v sesterském studiu Rise Pictures produkují vlastní animovanou tvorbu. A v neposlední řadě také pravidelně pomáhají studiu Marvel. Pokud chcete být blízko domovu, rozhodně se tedy neváhejte podívat na jejich Jobs list.
Cílem studia Zoic je “vizuální evoluce” – hledání modernějších forem vyprávění a kombinování médií. To v praxi znamená, že narozdíl od výše zmíněných firem, tahle společnost se častěji pohybuje v oblastech jako herní trailery, experimentální videa, VR atd. To samozřejmě neznamená, že by nedělali na velkých filmech, jejich portfolio je značné (od District 9 až po Avengers). Ještě známější jsou pro svoji práci na seriálech, účastnili se neuvěřitelného množství TV produkcí (The Walking Dead, Game of Thrones, True Detective, Firefly atd.)
Založeni byli v roce 2002 celou armádou zkušených tvůrců z různých jiných firem a od té doby se snaží pracovat na všech možných, i třeba méně tradičních VFX pracech, s nimiž byste se v jiných studiích nesetkali. Jejich pobočky najdete v Culver City v Kalifornii, v New Yorku a Vancouveru – a stejně jako všichni ostatní, také oni nabírají.
S napsáním tohoto tipu jsem dlouho váhal, nicméně, když ho vezmete s rezervou, může se hodit pro obecný přehled toho, jak “dobrá” která firma je. Zkrátka a dobře – existuje web Glassdoor, kde každý, kdo má s konkrétní firmou zkušenosti, může napsat její hodnocení.
Radím vám, neřiďte se však jen číselnými výsledky. Když hledáte, raději si zde projděte přímé výpovědí lidí, jejich uvedené plusy a mínusy. A zároveň pamatujte na dvě věci – zaprvé, každému vyhovuje něco jiného. Zadruhé, na světě existuje i taková sorta lidí, která se dá bez váhání označit za “špatné zaměstnance”. Právě takoví mají po svém vyhazovu často potřebu jít a vybrečet se na internetu. Pro ně může být Glassdoor ideálním místem. Takže… s rezervou, prosím 🙂
Tip: Daleko lepší možná je najít někoho (nejlépe krajana, protože jsou sdílnější), kdo už ve vámi vybrané firmě pracuje a zeptat se ho (např. na Facebooku či jakékoliv jiné sociální síti).