Top triková studia #2

8 months ago by in VFX články Tagged: , , , , , , , ,

Toto je pokračování článku, jehož první díl (se studii jak ILM, MPC, Double Negative a dalšími) naleznete na tomto odkazu.


The Mill

Pobočky: Londýn, New York, Los Angeles, Chicago

Web: http://www.themill.com/

The Mill bylo v londýnské čtvrti Soho založeno už v roce 1990, kdy se stalo prvním VFX studiem na světě využívajícím jen digitální technologie. Jeho zakladatelé Robin Shenfield a Pat Joseph se přitom už tenkrát soustředili v prvé řadě na reklamní tvorbu – přístup, který Millu zůstal dodnes. Po nějaké době, během níž se zdejší trikaři naučili užívat průlomové technologie jako třeba Motion Capture, si nicméně společnosti povšiml nikdo jiný než Ridley Scott. I díky němu vznikla odnož The Mill Film, která režisérovi pomohla (mimo jiné) vytvořit efekty pro jeho historický trhák Gladiator. Studio za ně právem obdrželo Oscara.

Krátce nato začal The Mill expandovat do Ameriky, kde jako první britská VFX společnost otevřel několik poboček, nejdříve v New Yorku, poté v Los Angeles. Na domácí půdě nicméně stále pokračovali v práci na reklamách a nově i televizních produkcích – v roce 2006 se například spojili s BBC aby pomohli s triky pro nového Doctora Who. Za ně The Mill obdržel v roce 2009 cenu Bafta, v roce 2010 pak získává Emmy za dobře známé reklamy „The Man You Could Smell Like“ na Old Spice. Expanze do USA byla kompletní v roce 2013, kdy Mill otevřel studio v Chicagu.

 Studio po zkušenostech s produkcí prvních dvou Harry Potter filmů nicméně nepokračovalo ve svém působení na filmovém poli. Vlivem finančních ztrát bylo navíc v roce 2013 nuceno zavřít i TV pobočku. Mezitím ale stále pokračovali ve své reklamní VFX produkci a získávali četná ocenění i uznání. Teprve v roce 2015 došlo k odkoupení firmy společností Technicolor, která, zdá se, nalila Millu novou krev do žil. Nedávno se totiž na internetu vyřítila zpráva, že The Mill otevírá v Austrálii novou pobočku zaměřenou čistě na film...

Method Studios

Pobočky: Los Angeles, New York, Chicago, Atlanta, Vancouver, Melbourne, Sydney, Pune

Web: http://www.methodstudios.com/

„Vytváříme světy, charaktery a zážitky,“ zní motto Method Studios, americké firmy s dohromady osmi pobočkami po celém světě (za čož vděčí i nedávnému spojení se sesterskou společností Iloura). Jedná se o všestranné studio, které se zaměřuje na vše, od filmové VFX produkce až po reklamy. Studio vzniklo v roce 1998, založeno původně VFX tvůrkyní Alex Frish, která později odešla a přenechala ho Edu Ulbrichovi, bývalému tvůrci z Digital Domain (více o DD zde).

 Čtenáři mohou Method znát zvláště díky jejich reklamám na hry Halo, např. na TV spot „Deliver Hope“, který se natáčel v Čechách. Method samozřejmě pracovali na miriádě jiných reklam, které jim vynesly četná ocenění. Mezi nimi třeba „Strike“ pro Maserati, „Milk Anthem“ a „Bringing Down the House“ pro KIA. Krom toho má Method své Design oddělení, jenž pravidelně vytváří zajímavé titulkové sekvence pro filmy i seriály. Známá je hlavně ta pro Avengers či The Great Gatsby, seriál Taboo či Godless.

 Method se samozřejmě účastní i tvorby velkých VFX pro filmové blockbustery. Ať už šlo o Watchmeny, X-Men: First Class, Men in Black 3, Ted, White House Down, Guardians of the Galaxy 1 i 2, Mad Max: Fury Road či nejnověji Okja a Thor:Ragnarok, všude přispěli svým dílem kvalitní práce.

Řádně nadupaný reel si můžete prohlédnout pouze na jejich webu, zde přikládám alespoň video o jejich práci na filmu Jupiter Ascending.

Scanline

Pobočky: Mnichov, Stuttgart, Los Angeles, Vancouver

Web: http://scanlinevfx.com/

Jestliže existuje studio, které je známé především díky softwaru, jenž vyvíjí, je jím Scanline. Původem německá společnost založená v roce 1989 se v digitalizujícím se světě filmových efektů začala brzy specializovat na jednu konkrétní věc – simulace. A to především simulace elementů jako voda, oheň či sníh. Prvních několik let své existence strávili prací pro TV a filmové společnosti v Německu. Když pak společně s jednou z filmových zakázek přišla i sekvence, v nímž měla být vyhozena do povětří masivní přehrada, autoři si uvědomili, že pratické triky by byly příliš náročné. Rozhodli se proto vyvinout vlastní software na simulování partiklů.

Výsledkem byl nástroj nazvaný Flowline, který funguje jako přídavek do 3DS Maxu nebo Mayi, v jejichž prostředí dokáže simulovat neuvěřitelně pokročilé efekty kapalin, ohně, výbuchů, partiklů atd. První efektové záběry, které ve Scanline dokázali produkovat ve stále větší kvalitě, vyrážely dech. Brzy se začali ozývat klienti z celého světa. Nejdříve studio spolupracovalo s MPC na filmech jako Poseidon či Chronicles of Narnia, zároveň v roce 2004 ohromilo efekty Tsunami pro film Clinta Eastwooda Hereafter.

Od té chvíle se Scanline jasně zaškatulkovalo jako „ti, kteří umí udělat vlny“. A ačkoliv proti této nálepce zakladatel studia a jeho ředitel Thomas Zauner neustále bojuje a propaguje ho jako všestrannou VFX společnost, faktem je, že kdykoliv někdo potřebuje pomoct se simulacemi, s nimiž si neví rady, jdou za Scanline. Tak tomu bylo třeba ve filmech Iron Man 3, 2012, Immortals, Battleship, In the Heart of the Sea, The Shallows, Rogue One a mnoha dalších. Stačí se podívat na Showreel:

Cinesite

Pobočky: Londýn, Vancouver, Montréal

Web: http://www.cinesite.com/

 Další z velkých studií, které vzniklo ještě předtím, než v letopočtu naskočila číslovka 2000. Cinesite bylo založeno v roce 1991 s hlavní základnou v Holywoodu a o tři roky později s neméně důležitou pobočkou v Londýně. Od začátku se přitom profilovalo jako společnost, která se zaměřuje především na filmové a televizní efekty. Londýnská divize dosáhla obrovských úspěchů hlavně díky efektům pro televizní seriál Band of Brothers a jejich práci na všech Harry Potter filmech.

 Díky četným úspěchům studia na filmovém i seriálovém poli, otevřelo Cinesite v roce 2014 další pobočku v kanadském Montréalu. Tato velice rychle zaplnila své řady talentovanými tvůrci a mohla tak spolupracovat na filmech jako The Revenant, X-Men: Apocalypse, Independence Day: Resurgance či The Commuter. V roce 2015 se odehrála ještě jedna důležitá věc: Cinesite se sloučilo s Vancouverskou společností Image Engine. Oficiálně se sice jedná o „alianci“ a ne odkoupení, firmě však tato operace rozhodně pomohla s přílivem tolik potřebných talentů na poli tvorby digitálních charakterů, prostředí a animací.

 Méně známým faktem je, že Cinesite vlastní také animační studio, kde nyní připravují několik digitálních animáků, jež mají světlo světa spatřit v následujících letech. První z nich (The Star) zatím nedopadl příliš dobře, tak uvidíme, jak se tato animační odnož Cinesite vyplatí…

Pro lepší představu o kvalitě Cinesite efektů se podívejte na jejich povedený showreel:

Image Engine

Pobočky: Vancouver

Web: http://image-engine.com/

Když už jsme zmínili spojení Cinesite s Image Engine, rozpovídejme se i o této firmě. Ta existuje už od roku 1995, zpočátku se však zaměřovala spíš na VFX tvorbu pro televizní seriály; jmenovitě sérii Stargate SG1, Universe a Atlantis. Právě tato práce jim však otevřela cestu k větším zakázkám, spolupracovali např. na I,Robot či Night at the Museum. Do povědomí široké veřejnosti se nicméně dostala až v roce 2010, kdy si Image Engine vybral režisér Neil Blomkamp pro svoje úspěšné sci-fi District 9. Od té doby se IE prosadili hlavně na poli tvorby detailních charakterů a digitálních prostředí, která zvládají opravdu bravurně.

Tento svůj talent zúročili na filmech jako Jurassic World, kde byli zodpovědní za dinosauří efekty v čele s Velociraptory, dále na filmu Chappie a rovněž pracovali na některých potvůrkách ve Fantastic Beasts. Krom toho jsou zodpovědní i za mnoho efektů v posledních sezónách seriálu Game of Thrones. Doufejme tedy, že aliance s Cinesite nebude někdy v budoucnu znamenat, že VFX gigant pohltí toto menší, zato však velmi schopné studio. Zatím to tak naštěstí nevypadá a spíše jde o vzájemně výhodnou spolupráci.

Podobné články

Freelance filmař a CG grafik. Bývalý Cinematic Director ve Warhorse Studios. Milovník Pána prstenů a Jurského parku. Tvůrce VFXcz.