The Walk VFX – UPP a efekty plné závratě

3 years ago by in VFX články Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Toto je výňatek z článku pro časopis Pixel. Kompletní text si můžete přečíst v jeho příštím čísle.

Na projektu se sešlo oaklandské studio Atomic Fiction, které si speciálně pro film zřídilo i pobočku v Montrealu (aby měli blíže k montrealskému filmovému týmu). Právě Atomic zodpovídali za nejdůležitější VFX práce filmu (tvorbu Dvojčat) a celkovou trikovou supervizi. Dalším zúčastněným týmem bylo RodeoFX, které se staralo o scény z nižších pater věží, zvláště o set extension pro interiéry vstupních hal a úpravu dalších scén v ulicích New Yorku. Do třetice všeho dobrého se pak k Zemeckisovi přidalo české studio Universal Production Partners, kterému bych chtěl tímto pogratulovat, protože jejich digitální práce na vrchních patrech Dvojčat a vzpomínkové sekvence Petitova mládí se neskutečně povedly!


Universal Production Partners a digitální Paříž

Kromě toho, že pomáhali při stavbě digitálního modelu Dvojčat, UPP měli na starost také velkou část vzpomínkové sekvenci, v níž hlavní hrdina Philippe Petit rekapituluje vše, co ho dovedlo až na střechu World Trade Centra. V zásadě tahle práce spočívala v úpravě záběrů pořízených v Montrealu, aby ve finále vypadaly, jako by se odehrávaly v Paříži. I lidé z UPP, vedení supervizorem Viktorem Müllerem, začali sběrem vizuálních referencí. Ve francouzské metropoli strávili několik dní a během té doby získali jak množství obrazových elementů, tak i dobrý přehled o tom, co je bude očekávat během tvorby její repliky z let sedmdesátých. Za 40 roků se toho mnoho změnilo a přibylo například velké množství budov, které museli trikaři z pořízených referenčních materiálů ručně odstraňovat. Podobně jako Atomic Fiction, i čeští tvůrci nakonec množství reálií zhotovili pomocí 3D modelů a texturových projekcí.

Sekvence ukazující Phillippovo mládí obsahovala spoustu nápaditých scén, které byly pro trikaře skutečnou výzvou. RodeFX si třeba museli poradit se scénou, v níž se Petit jako malý kluk zamiluje do umění provazochodectví a začíná experimentovat na vlastní improvizovaném laně, přičemž v časosběrné montáži postupně uvazuje jeho různé verze. Autoři scénu natočili na greenscreenu (francouzské scenérie byly digitální) a triku dosáhli tak, že stáli za kamerou a podávali mladému herci během celé akce různé typy lan. Podobné typy sekvencí čekaly i lidi z UPP. Během nich tuzemští tvůrci dostali možnost ukázat, že jsou mistry ve všemožných typech VFX – od tvorby digitálních prostředí, přes design trikových prolínaček až po samotné nahrazování tváře kaskadéra Kindar-Martina za herce Gordona-Levitta.

 

thewalk_014a thewalk_014b

 

Jedna ze vzpomínkových scén, o kterou se pražští tvůrci postarali, byla například ta, v níž  Petit jezdí pařížskými ulicemi na jednokolce a během své jízdy žongluje. Jednokolka byla ve skutečnosti rozšířena o dvě postranní tyče, podél kterých běželi filmaři a Gordon-Levitta během jeho jízdy přidržovali.  UPP vzali záběry pořízené na ulicích Montrealu a na jejich pozadí dosadili reálie Paříže. Herci navíc do rukou přidělali digitální předměty, aby to vypadalo, že žongluje s více míčky a pochodněmi najednou. Tato scéna byl rovněž příklad té, v níž bylo nutné nasadit hercovu tvář na hlavu kaskadéra.

Co mohl, snažil se herec Joseph Gordon-Levitt natočit sám. Chodil tedy po skutečném laně ve studiovém prostředí, přičemž celá lajna mnohdy měřila i víc než 20 metrů a byla umístěna v 6 metrech nad zemí. U triků, na které si ale ani on netroufl, byl do akce povolán kaskadér Jade Kindar-Martin. Ten natočil ty nejnáročnější kaskadérské kousky celého filmu. Úkolem trikařů pak bylo dodat na jeho tělo hlavu Josepha Gordon-Levitta. Dosáhli toho tak, že herce kompletně nascanovali a zachytili obličejovými kamerami, zatímco předváděl stejné kousky jako Kindar-Martin. Snažil se během toho replikovat výraz v kaskadérově obličeji - tak trikaři získali skvělý materiál k tvorbě digitální náhražky hercovy hlavy. Výsledek, na kterém se několikrát podílelo i studio UPP, je v mnoha případech naprosto dokonalý.

thewalk_011a thewalk_011b

 

Další sekvencí, se kterou si UPP měli poradit, byla ta, kdy Petit poprvé veřejně předvádí své provazochodecké umění a spadne při tom do vodní nádrže. Zemeckis od téhle scény chtěl, aby mnohem více působila jako nostalgická vzpomínka, aby měl zvláštní vizuální ladění a téměř snové kvality. Vše bylo opět natočeno v Kanadě, přičemž trikaři znovu zapojili referenční elementy, které získali v Paříži (tentokrát v jedné malé vesničce na jejím okraji). Problém, který se u téhle trikové sekvence objevil, byl fakt, že element kaskadérova pádu byl natočen úplně z jiného úhlu než původní záběr. UPP nakonec museli pořídit vlastní záběry na vodní nádrž, natočit element rozstřikující se vody, pak vyrotoscopovat kaskadéra z dodané scény a vše sesadit do finálního záběru. Ve výsledku bylo v kompozici jen minimum CG elementů…

 

thewalk_013

UPP se postarali o scénu Petitova přechodu mezi věžemi Notre Dame. Pozadí a model katedrály jsou byly sestaveny z reálných záběrů, digitálních modelů, CG simulací a mnoha 3D projekcí…

 

Vrcholem celé vzpomínkové sekvence byl moment, kdy mladý Petit přechází mezi věžemi katedrály Notre Dame. Základem scény nebylo nic víc než jen drobná greenscreen stage s hercem na laně, UPP se mělo postarat o zbytek. Měli nicméně obrovské štěstí, protože dostali možnost získat referenční záběry a fotky ze severní věže katedrály, která je normálně veřejnosti nedostupná. Takto si mohli dovolit nasbírat obrázky a videa přímo z místa, přičemž vše pak použili při budování digitální verze známé architektonické památky.  Aby toho nebylo málo, sekvence je časosběrná a prolíná se během ní noc, poledne, odpoledne a pozdní večer. Notre Dame vzniklo jako digitální model, na který trikaři promítli pořízené textury. Celé náměstí umístěné do pozadí záběru, pak poskládali z referenční footage, přičemž pohyblivé elementy vytvořili v Maye (auta) a Massivu (davy lidí). Aby toho nebylo málo, během scény se reálný Gordon-Levitt prolne v digitálního dvojníka.

The Walk je zkrátka jasným důkazem toho, že tahle česká firma zvládá tvořit efekty na světové úrovni. VFXcz gratuluje!

thewalk_010a

thewalk_010b

UPP pomáhalo upravovat záběry pořízené v kanadském Montrealu a zaměňovat pozadí za reálie Paříže 70. let.

 

Podobné články

Freelance filmař a CG grafik. Bývalý Cinematic Director ve Warhorse Studios. Milovník Pána prstenů a Jurského parku. Tvůrce VFXcz.